ME, MYSELF n I

Malaysia
petite size but fierce attitude...sharp tongue but compassionate heart....manga freak...food addict...and suffered from severe inferiority complex....I think I'm ugly....

Saturday, March 21, 2009

when the love is gone

aku couple dgn mamat nih dekat 3 taun, tapi dah break up...nak kate meroyan tuh xla...cume aku still xget used to the idea of being single again...aku dulu harap mamat nih bley la buat aku lupe kesedihan aku...serius...mase aku couple dgn die...bile aku sedih..aku akan kate "xpela, at least aku ade die"....aku xtau la yg aku love die gile2...or aku just treat die as a replacement je...bgi aku die sgt matang macam father figure gak la....makin lame aku couple dgn die aku makin dependent...sedar xsedar aku dah jadi weak...bile kitorg decide nk break up atas masalah2 yg terlalu trivial utk diceritakan (lagipun itu bukan main point), aku dgn yakin kate aku bley survive...I'm strong enough to handle this...tapi xsmpi beberape jam psychology aku mengalami impact yg amat teruk..subconsciously...aku xready nak lepaskan die...aku jadi takut...takut dengan hidup aku yg keseorang nnt...tibe2 aku igt satu novel yg aku pernah bace "when you are lonely, you wouldn't mind being even with your enemy"...aku pun xtau situasi aku teruk sampai macam tuh skali ke x?...aku cube gak kuar dgn mamat2 lain tapi xde feel...tiap kali kuar aku ase nak balik tido je...aku sangat2 penat dan delusional skang nih....bagi la ape pon...motivasi aku dah hilang...aku rase scarred...broken...empty...aku dah xpercaye ape2 agi...aku dgr cite mamat nih nak kawin dah dgn sepupu die....aku rase tertekan jugak...ape kurangnye aku dari sepupu die (walaupun bukan die yg pilih.aku asela...die kate kat aku camtu..aku xtau la die btl2 ske minah2 or xske..itu bukan masalah aku). Aku berpelajaran, tau jage maruah aku, xclubbing, xmenjual badan sane sini, tau berfikir walaupun kadang2 mcm xde akal pikiran, aku pun ade dream aku.....aku pun manusia...memang aku xready nak kawin,nk ade commitment skang...tapi xkan aku xbley couple...nape xbley tunggu aku berjaye...aku xnak jadi just somebody's wife...aku nak ade entity aku sendri...aku nak org kenal aku kerana aku....aku tau...perangai aku teruk, aku ske melawan, ske menjawab,aku xpandai berkemas, xpandai masak...aku xde ciri2 surirumah mithali...tapi mase aku kecik dulu....cite2 aku bukan nak jadi suri rumah...cite2 aku nak jadi pelukis...aku nak jadi pelukis...tapi tengok ...aku xtau aku nak jadi ape skang...org kate idup aku senang...nak belajar..dpt biasiswa...kerajaan bg kerja lagi...bley sambung master lagi nnt...tapi aku xhepy...aku xhepy dgn ape yg aku buat...org kate bersyukurla...kat luar sane ramai yg xde keje...aku xtau nak watpe...mungkinkan aku akan jadi seorang careerwoman yg akan hidup bujang smpi tue...or aku langsung xjd ape2, xachieve ape2 dlm life...be it marriage or career...I'm so fed up with life....aku fed up dgn mamat tuh...aku fed up sebab aku masih igt die sedangkan aku xpedulik pasal die..n die pun dh get over aku...aku fed up sebab perempuan macam aku yg xade ciri2 gadis idaman malaya yg sopan santun, bertudung, mendengar kate dan boleh membuat kerja rumah nih xlayak nk bercinta ape lagi nak kawin.....nasihat aku kepade lelaki yg rase diri die bagus sangat...nak perempuan yg bley memasak,basuh baju, kemas rumah...gi kawen dgn bibik la....

No comments:

Post a Comment