ME, MYSELF n I

Malaysia
petite size but fierce attitude...sharp tongue but compassionate heart....manga freak...food addict...and suffered from severe inferiority complex....I think I'm ugly....

Thursday, January 6, 2011

bully? and it's relationship with me....

Lately rase annoying sket....hahaha...even the smallest thing buat aku ase annoying...sumbody said, dat piece of garbage yg buat aku annoying...feel free to go n campak longkang...satu benda yg aku paling xsuke dlm dunia adelah org yg competitive xbertempat, faker n bermuka2...n org perasan hot....(hmmm...bukan sape2 yg aku rapat..definitely not tou Maal..just in case ko terbace la)
Aku rasa kesian and pathetic dgn org yg rasa bangga diri dgn merendah2 dan menghina org lain....dah jeles cakap jeles....xyah hina2 kot...
Lumrah manusia...kdg2 bile mulut dah laser dah xreti2 nk cover dah...aku pun kdg2 begitu...but lately it is outrageous....sampaikan aku...ye bak kate adik aku...mulut laser itu adelah darah dagingku (totally not proud of it) pun boleh speechless dgn kelaseran...or kelancangan sesetengah pihak...sampaikan aku terfikir...klu die ni kena santau....aku xheran doh...
Aku mengutuk sekeras2nye ideologi mob...bg aku it's a form of ragging or bully....especially klu org yg jd victim tuh mmg innocent...but klu salah pun....x gentle la...main serang ramai2...nowadays cyber bully punye rate pun dah meningkat...ini membuatkan aku bertanye pada diri sendri...adekah aku juge melakukan perkara yg sama...and for the 2nd time here, aku against any type of bully.
n Why? coz I'm an ex-bully....aku adelah dlm kategori bitch pada zaman sekolah rendah aku...aku pernah buli budak down syndrome, pernah penampar kawan aku sendri, selalu buli budak klas blakang, selalu ejek2 budak yg aku xsuka, baling air kat budak2 indon yg aku jumpe,penah bertumbuk dgn budak laki..., spray kelas yg aku xsuka dgn fire extiguisher, tolak budak jatuh tangga, ponteng kelas, pakat balik bile cikgu wat prank kt aku, maki budak dpn cikgu, lawan pengawas,bg jwpn bocor time upsr.....so reputation aku sgt biatch...smpikan budak2 agak takut@sengal@wishshewasn'texist kt aku....
Agak lama juga aku nk reform...coz the bully@bitch part of me agak dominat sampai aku naik sekolah menengah..but aku dh slow sket la..adela bully sket2..but mostly aku lg banyak ponteng sekolah je....but bile aku masuk MRSM....aku defeated....coz diorg punye gedebe ag kuat dari aku....sekali bully diorg raging abes2an...itulah penangan oghe pata timo.....this little girl is powerless....mase aku form4 aku selamat lagi dari golongan gedebe neh...coz aku ramai kwn senior...yep my senior mostly comes from west side (Johor,kl,melaka,n9, perak)..mereka tidak hidup secara puak atau mengikut demographic...mereka mengikut trend...asal ngam di kepala, ngamlah di hati....but masuk form 5, aku depress....coz aku adalah minority...dan minority terpaksa hipokrit utk hidup...dn org macam aku dan beberape kwn yg lain ditelan dan dikunyah lumat2....it is mentally torture...n baru aku sedar...aku bukak mata....bully is ugly....n aku dh byr cash for that..n aku sedar...we r the criminal...kdg2 kite xsedar...ataupun sedar kite terlibat dlm pembulian...tp sebab seronok...kite wat jugak....sesungguhnye sgt best melihat org yg ko annoyyed gile babi suffer...especially klu ko yg wat die suffer....
so bile aku masuk U...aku mmg btol2 nk reform....xnk dah buli2 org....walaupun kdg2 ade je sorg due buat aku nak pelempang muke diorg...especially kaki ampu...kaki bodek...kaki tunjuk baik tp belakang mcm haram..kaki mengulat penumpang assignmnet org....but in the end...klu aku lempang pun, ape aku dpt....aku juge yg dituduh jahat.....Memandangkan perangai aku pun macam haram gak...ditambah mulut macam kilat menyambar...
Hmmm...ag satu...bukan niat aku nk memutuskan silaturrahim sesama insan...but come on la....ppl like me can't forgive n definitely can't forget...especially if i never receive any apology....satu sikap baik aku (perasan bagus lak)...if aku screw up or buat sial....or menyusahkan idup org lain....i wud apologise....n mane2 kwn aku or mangsa aku dulu...if aku jumpe balik or ade kesempatan...or if aku igt la aku wat salah kt die...aku pastikan aku mintak maaf atas kebangangan aku dulu....
n aku terkilan sebab xsempat mintak maaf kt sorg kwn sekelas aku mase sekolah rendah ni...die neh pernah ternampak aku curi buku dulu (atas cabaran teman2 sebaye) ...you know....the shit kids did...mesti nk nampak best dpn kwn....shoplifting is famous back then....stylo gitew...so oleh kerane freak out die memberiktahu kepada cikgu..(gile ko...mak aku tau mampus aku)...yep, time tu aku baru songlap duit kelas tambahan YG MAK AKU BG, belanja member2 aku mkn mcD...baik kan aku....aku pun buli die...aku kasi panas sket2 je...member aku yg lain sapu bersih...gile aku ase guilty...sedangkan smpi la die menghembuskan nafas yg terakhir...die xkecoh pun pasal hal tuh....
but sorry to say...sape2 yg pernah buat taik dgn aku....dream on....ko ase dgn ko berbuat baik dgn aku di kemudian hari tanpa mengucapkan sepatah kata maaf dari mulut ko....sila literally nyer makan tapak kaki aku...aku bukan malaikat...aku igt ape korg buat kat aku...aku xlupa...so klu ase nk add aku kt FB....sile berambus...klu nak komen wall aku dgn kate2 manis...then again...sile blah...coz aku mmg xkan layan ko selagi ko xmintak maaf.....klu ko pernah fitnah aku, jual cerita buruk pasal aku....sile blah juge...coz aku xkisah ape ko bgtau satu dunia pasal aku...tp jgn berpura2 baik dgn aku...aku benci org bermuka2....
n nape aku begitu jahat....simple...sebab aku culture shock...aku nk kawan...n aku antara kategori budak pandai...n stock2 budak pandai dlm kelas aku agak snob n i feel like they hate me coz aku xbelajar pun aku dpt no satu....so aku geng dgn budak2 yg agak2 pandai tp jrg dpt top 5...tp sgt kool...sgt baik dgn aku....sgt suke ajar aku buat mende jahat2...mcm beli air sprite tp byr arge air suam....or tuang air sirap dkt budak yg ko xsuke, or pulaukan budak yg sarik pasal dgn ko....thanks buddy....u made me who I am...but I dun blame u....I blame myself for being stupid....and maybe shameless....or rosak akhlak....name it....Alhamdulillah aku survive....aku xamik ganja, aku xisap rokok, aku xminum arak,aku tidak melakukan zina....tepuk tgn kepade kite semua yg survive (my dear primary school friends)....
it took me more than a decade to realise my crime, therefore aku mmg xnk dahbuat ag buli2 neh....klu nk buat pun...geng aku pun dah xde...dh bersepah2 kat mane2....everybody has life to live....n looking at budak2 baru naik skang...aku ase simpati...coz satu hari...diorg akan rase ape yg aku rase...the monster inside themselves....we r our own devil....
AND FOR THOSE FRIEND WHO STAYS...THANK YOU....

No comments:

Post a Comment