ME, MYSELF n I

Malaysia
petite size but fierce attitude...sharp tongue but compassionate heart....manga freak...food addict...and suffered from severe inferiority complex....I think I'm ugly....

Thursday, March 18, 2010

abistu...nak aku buat ape lagi????

cuti tahun baru cina nih baru ingat nak rilek kan kepale otak...tapi makin serabut pulak....semua asik tanye soalan yg same...panas dah telinge aku mendengar...
mase aku gi rumah sepupu aku..ziarah dia bersalin anak kedua...makcik aku dok membebel kat aku..."ima dah dua anak...ko bile lagi...muda ima lagi dari ko" yang aku hangin tu...laki sepupu aku tuh pun same bancuh aku...selambe je cakap.."25 tahun tuh dah kira umur expired date anak dara,baik ko kawin cepat2"...fuh..kalau mamat tuh salah seorang kawan aku...memang dia dah makan tapak kaki aku dah...huuuu...sengal...
mak aku dok bising kat aku...jgn memilih sgt la,nak yg ensem la, itu la,ini la...hmmm...ensem sangat ke en.Naz itu....ish ish...jahat sungguh aku ini...aku sudah explain sama mak aku...aku tak memilih pun..dah tak sampai jodoh lagi..aku nak buat macam mana.kalau aku suruh en.Naz meminang aku,dia nak bagi aku makan ape...budak tu baru nak mula hidup...anak sulung pulak tu,nak tolong mak bapak dia lagi...mak aku dok cakap...kalau en.Naz tuh,makin tua makin ramai orang nak...klu aku nih...dah tua..sape yg nak...pakcik2 tua pun dah pandai demand nak yg bergetah....lu pikirla sendri...
ni pagi tadi,bapak aku lak bagi ceramah dia...merah telinga juge la aku menadah mendengar kata2 pujangga di pagi2 hari....bapak aku ni pun satu...dulu dok bising xbg aku gatal nak kawin awal...siap tetapkan selagi xamik master,umur belum cukup 30,jgn gedik nk kawin...tp skang,peer pressure punye pasal...aku pulak dibantai balik....
pathetic sgt ke klu aku nih masih bujang...klu iye pun aku ready nk kawin...tp klu xde org yg ready nk kawin dgn aku pun,xgune juge....aku xdela sedesperate tu lagi...tp org2 di sekeliling aku membuat aku exasperated....sangat serabut ma...lepas abis blaja nih,aku asik nak melenting je...aku tension...badan aku pun mcm bdn doremon cume aku lagi comel la...dengan makcik2 asik tanye bile kenduri...nk merase makan nasi minyak....aku malas la nak dengar....bile aku kate "lantak pi la"..mak aku pulak bantai aku balik...cakap aku berlagak...nnt jd anak dara tua la,itu la ini la...abis tu nak aku buat ape????
awat kakak aku dulu orang xbising2...rilek je die....asal time aku orang beria2 memberi pendapat....
diorg igt aku xsakit jiwa ke???nak aku wat camne lagi baru mulut nak senyap...aku dah xlarat la..bukan aku pun yang tentukan jodoh...walaupun aku sayang en.Naz..tp klu tuhan kate jodoh aku bukan dgn die...xkan aku nak paksa dia juga...salah aku ke sebab suka org yg mcm budak2...wuuuu...mane ade org tengok kriteria stabil,berkerjaya,bijak pandai,berharta mase die fall in love...itu semua lepas dah bertahun2 baru amik port...
mak aku kate aku mcm budak2...buat benda xpikir panjang....aku xtau nak pikir panjang macam mane lagi...aku tanye gak kawan2 aku,laki camne yg diorg nak kawin....bagi punye la banyak kriteria canggih manggih...but in the end they settle for less for the sake of love...ko nak yg kacak bergaye zaman sekarang...ko dpt gay...ko nak yg romantik ko dapat laki org,nak yg kaya...hmmm confirm2 la hodoh...kalau xhodoh pun...sex maniac....amboi amboi amboi...sesedap rase je mulut aku ni...tp mane ade bende yg perfect dlm dunia nih...
pernah juge le aku rase swayed dan meluahkan ketidaksedapan hati aku pada masa depan kepada en.Naz...n aku tau die rase uncomfortable...mesti dia rase helpless gila....sebab dia xboleh buat ape2...ni bukan filem or drama...cakap i luv u,u luv me...trus bley kawin....n then aku anak dara org..makbapak jaga elok...bukan bley kawin cincai2 je....nak kene bunuh dgn makbapak aku berani la buat...aku nak la kawin dgn meriah...lagipun aku bukannye sangap nak kawin sgt sampai kene buat cincai2....asal kawin...janji dapat(paham2 la ye)..
aku teringin juga nak tanya mak aku,kriteria lelaki stabil,berkerjaya,hensem,kaya dan berpendidikan tinggi tu nak ke dekat aku....bukan sebab aku mengalamii masalah inferiority complex...tapi aku mahu menjadi seorg realist...aku bukan artis or anak datuk atau tan sri nak demand2 yg over the top,lgpun pride aku xmembenarkan aku berada di kedudukan lebih rendah dari seorg lelaki yg bakal jd laki aku...alo,aku dahla pendek...perangai cam haram...ko nak aku sopan2,gedik2,ala2 perempuan melayu terakhir semata2 nak tangkap the ultimate bachelor jd laki aku....xsmpi seminggu...habis pekung di dada terbuka...sah2 die carik lain juga...xsame taraf...
aku just nk rase fall helplessly in love wit someone n dia pun rase macam tu kat aku...n then dia bley terima aku seadanya,aku korek idung ke,datang sawan ke,aku gemok ke,die xkisah....kan bagus macam tuh...so aku xyah waste my time being the faker sebab nk ngorat lelaki buat laki.....bak lagu black eye peas...what u see is what u get....senang...xpyh byk keje....
tp mak aku bukan paham pun....hmm...malasla aku nak explain mende2 trivial kat dia...buat gaduh je...aku tau die mesti nk yg terbaik buat aku....tp yg terbaik belum tentu buat aku bahagia...
makcik aku kate jgn tunggu org,biar org tunggu kita...hahahaha...heavennye kalau ade org tunggu aku...aku nih bukan nye disney princess yg akan dipikat prince charming on the white horse..salah ke klu aku jd realistik...salahke kalau aku xkawin awal,salahke kalau aku tunggu beberapa tahun utk kebahagiaan aku...i want to be with the one..the only one until my last breath...tp klu at this moment benda tu not achievable..xkanla aku kena sambar je mane2 mamat jd laki aku...utk tutup mulut org...
seriusla..klu mende ni keep on going like this..aku mebi akan kene high blood pressure or jadi parasite single...xkuar rumah,xkeje....duk berkurung je dlm bilik...menyusahkan mak bapak aku sampai tua...jd antis sosial tahap gaban....aku dah mati akal dah...kadang2 aku rasa mcm aku dah buat salah pulak sebab xberjaya tangkap ultimate bachelor n kawin cpt2....kegagalan aku ini membuatkan aku sgt hampeh di mata masyarakat rupa2nya....

No comments:

Post a Comment