ME, MYSELF n I

Malaysia
petite size but fierce attitude...sharp tongue but compassionate heart....manga freak...food addict...and suffered from severe inferiority complex....I think I'm ugly....

Thursday, March 18, 2010

bile ko nak kawin????

Sejak aku abis belajar nih....bertalu2 soalan stereotipikal ini menerjah aku dari segenap sudut...kalau diibaratkan peluru...dah abis berlubang2 badan aku sane sini....dulu mase belajar,orang tanye bile nak keje...dah abis belajar,orang tanye bile nak kawin...nnt bile dah kawin,orang tanye bile nak beranak...sengal2....cubela tanye soalan bernas sikit seperti...nak duit tak? nak hadiah tak? musti aku jawab dengan laju...NAK...
Woih...pikir logic la sket...ade ke pompuan yg xnk kawin....even pengkid pun esok luse bley insaf...kawin dan beranak pinak...tp klu gay aku doubt la bab beranak pinak tuh....BTW aku kene ngorat kanak2 peng semalam.comel gak mukenye..nasib baik aku dah besar...klu aku sekolah menengah lagi mesti aku cair...ok2,masuk topik balik...
Hmmm...soalan kahwin pada aku agak sensitip dan subjektive....kalau boleh,di ikutkan kegatalan aku esok pun aku nak kawin...tapi pas memikirkan diri aku sendri pun xterjage ag,masak pun terkantoi2 ag, nak jage laki???pastu jage anak???adeh....takut...ini bukan soal ready xready or soal memilih....ini soal jodoh,Qada' n Qadar...sejak aku break dgn pakwe aku yg dot dot dot tuh...it makes me thinking..long n hard...(jgn bace dlm connotation lucah ye),issue family dgn culture memainkan peranan yg sgt besar...part of the reason of the breaking up is becoz of the gap between the family n the culture plus the distance...mase couple sume bende tuh nmpak macam trivial...but bile ko decide nak kawin....everything falls apart macam domino's effect...so shitty and menyakitkan hati...
even sampai sekarang pun aku menghadapi masalah yg sama ini...klu kawin.nak ke aku ikut laki aku kalau tibe2 die kate nk balik kg die...duk kat sane...unthinkable...tuh belum lagi masuk part cite2 aku,kerjaya aku...i dun want to stop just here...i mean my work is great...but i still hv my own plan in d future...even now bile aku kate...klu aku proceed master and nk jadi dot dot dot...pun bley jadi isu sampai tarik2 muke..bayangkan soal2 lain....yang lebih besar....BESAR....
Dari segi umur..aku baru je masuk 24...kakak aku umur 28,baru decide nak kawin...so why the hurry...ini bukan zaman nak tunjuk sape laku...xde makne kalau kawin awal if ko xhepi...
n lagi satu,orang suke bg unreasonable rationale kt aku yg berbunyi seperti ini, ai..muke ko bley tahan gak..asal xkawin lagi...ape maksud..adekah perkahwinan milik mutlak pompuan cantik je (iye pompuan cantik tuh bukan aku..tuh org2 lain).Ade je member aku yg muka biase2 je,kawin awal...dengan mat salleh ag (sure aku kene penyepak dgn minah ni klu die bace)...huh...klu pompuan tuh harap lawa je...tp pengotor...makan xbasuh pinggan sampai kering sisa makanan,sampah xbuang sampai berulat,baju xbasuh sampai berbulan2,sebab die lawa...die berhak kawin???pastu suro bibik wat kerja rumah sebab die terlalu lawa utk wat keje2 camtu...nanti tercalar kuku yg dimanicure tuh.....
bile tgk kawan2 aku kawin,hati aku terdetik gak,agak2nye bile lak turn aku. n then bile ade makhluk2 yg aku xpernah terpikir akan kawin...tipulah klu aku xsentap...sambil menegeluarkan statement...dot dot dot camnih pun bley kawin...pastu wat muke unbelievable it's a miracle...dan sekaligus aku mengalami inferiority complex yg maha dasyat...i mean ape kurangnye aku...aku memang la nampak loklak...tp masih tahu make a difference between the do's n the dont's bak kate eliyana...Tak tercapai akalmu....wesss...aku dah keje pun mak aku masih kuatkuasekan curfew balik rumah sebelum pukul 7mlm...wuuuuuu...pun xdpt kawin...bagaimanakah org yg sudah melakukan empat fasa ini iaitu clubbing,caressing,copulating and conceiving dan berakhir dgn aborting pun masih boleh bertemu jodoh yg baik....but then semua tu kan tuhan dah aturkan...kita memang xkan pernah dpt predict...mcm tetibe aku dpt kawin dgn josh hartnett..pastu kene bunuh dgn mak aku...
huishh...banyak sungguh fallacy dlm post aku nih.....bias n personal betul....back to point...kalau orang tanye aku bile aku nak kawin...aku gelak...sebab aku sendri pun xtau nak jwb camne dh.....

No comments:

Post a Comment