ME, MYSELF n I

Malaysia
petite size but fierce attitude...sharp tongue but compassionate heart....manga freak...food addict...and suffered from severe inferiority complex....I think I'm ugly....

Thursday, March 18, 2010

pissed off...

ade member aku tanye...asal aku lame xonline kt Fb,pas main game aku blah....to tell the truth aku menyampah dah nak online...coz sejak akhir2 nih aku nye home page dipenuhi dgn kata-kata negatif...sampai aku xdpt menahan dari menyumpah seranah..
aku nih pun risau gak pasal KISSM dgn BTN xbuat lg...but bile aku dgr ade kwn2 yg dh dpt g interview SPP,i'm happy for them..tp ade gak yg bising...macam bagus sgt sampai nak kutuk2 kementerian xconsiderate buat interview time Tahun Baru China,kalau yg chinese tu aku bley paham la..ini yg melayu pun duk merengek2...rase nak tampar pun ade...orang dah panggil tuh pegi je la..ko ingat ko sorang je ke cikgu kat malaysia nihb sampai kementerian kene menyembah ko..berape byk gaji ko byr interviewer tuh...nih la jenis org yg xtau bersyukur.Setakat xdpt balik rumah jgn bising la wes..aku yg dpt batu pahat pun dh lame xbalik KL.macam dpt ceruk hulu sgt.dgn gaji yg ade tuh,yg confirm2 lebey dari aku yg dpt batu pahat nih...xpyh byk bunyik..mcm la hidup melarat...klu sekarang xbelajar berdikari,bile lagi nak belajar.ingat aku duduk batu pahat nih hidup senang ke,dah la duduk sorang2.ape2 jd kt aku pun bukan org tau.survive sendri.xde member sebaye kt skola,xkenal sape2 kt kg Senggarang nih.kene buli kat sekolah,kene buat tu buat nih...xde pun nak bising2...grow up la...mane ade bende yg satisfactory dlm dunia nih.korang ingat aku bley idup ke kat sini,tgk dari lifestyle aku,nk kene adapt dgn suasana kampung.aku dari kecik duk KL kot.bukan budak johor,pahang,terengganu,perak or melaka.dari kecik dah lepak KLCC,KL Plaza(sampai tower record dah pindah KLCC,makan ice cream mc D dpn Sungai Wang..g try tester kt LOT 10.g konsert,g gig...dari time the moffats tgh hot dulu,time no doubt turun Malaysia..that's my event,that's my scene...,dgn perbezaan budaya yg ketara...aku sendiri rase terkongkong kat sini.but 4 the sake of adapting,sebab sedar diri aku nih siape,i live in community,in organisation,yang aku dh pledge akan berkhidmat sebaik mungkin,aku tundukkan kepala menghadap benda2 yg aku xfamiliar,yang aku sendri xbley terima,dgn harapan one day things will change...n believe it is for the best.
aku boring la dgn cikgu2 nih,igt jadi cikgu nih keje welfare ke.klu ambik medic,xde keje.xde lak dirog menyalak kat kerajaan,klu amik engineering ke,lawyer ke,xdpt keje..xde lak comdemn kerajaan..tp klu jd cikgu..xde keje je bising nak mampus...aku paling xsetuju sistem KPLI...konon nk memartabatkan perguruan..but then when that unemployed graduates suck at their pointer and no one will employ them...ko campak masuk KPLI suro jd cikgu...if it was that easy to become a teacher...tell me why shoudl i waste my six years of youth to study in the uni and working my ass to the bone to get the honor just to be treated in equal footing with those KPLI....yg in the first place,hv no intention of becoming a teacher except for the fact,xde keje...or sebab dah kawin,laki suro berenti keje,jadi cikgu so ade mase jage anak kat rumah....so damn f**** irrelevance....pastu bile suro pegi pedalaman...banyak bunyi lak...pk sendri la nape ko xdpt keje...igt kementerian tu bapak ko punye...
aku pun xsuke dgn sistem kerajaan,tapi xde la sampai semua bende aku nk comdemn...klu perangai cikgu2 sendri mcm bitch....pk la,camne ko nak ubah kerajaan yg sedia ada nih....rome wasn't built in a day...n jd cikgu bukan mcm makan ais cream...klu xnk susah... carik keje lain la....xyah bising2 merungut itu ini...menyakitkan mate aku nk bace bende2 camtu...grow up babies...mmg aku xbagus but at least i'm not whining at almost everything...

No comments:

Post a Comment